Nederlands(nl)

Document management

Bepaal in welke communicatiekanalen de bestanden worden ontsloten. Bewaak bestandsgrootte en bestandskwaliteit en voorkom het verwijderen van gebruikte bestanden.

Photo by: Neon Brand

Een goede organisatie is het halve werk

Wij maken op basis van een Content Management Framework een maatwerk Content Management Systeem voor je content. Binnen dat CMS kan alle gewenste content worden gecreëerd, aangepast en opgeslagen. Een belangrijk onderdeel is de filemanager. Met de filemanager kunnen er opslagplaatsen worden gedefinieerd. Binnen deze opslagplaatsen worden de bestanden behandeld naar ingestelde regels. Denk hierbij aan voorwaarden als bestandstype, minimale bestandsgrootte, verplichte afmeting etc. Zo kunnen de bestanden worden gemanaged op waar en hoe deze worden opgeslagen.

Wie, wat en waar?

Naast waar en wat kan men ook bepalen wie er toegang heeft tot de bestanden. Ontsluiting van bestanden is alleen mogelijk voor toegewezen klanten en/of gebruikers. Denk hierbij aan bestanden alleen voor bestuursleden, facturen voor alleen de betreffende klant, specifieke content voor een vertaler of marketeer.  Zo kan er voor elk bestand in het CMS worden bepaald wie het mag bewerken en gebruiken.

Missing links

Een veel voorkomend probleem bij websites is dat een afbeelding en/of bestand niet meer te bereiken is doordat deze is verplaatst of verwijderd. Pagina’s waarin deze bestanden zijn gebruikt worden niet correct getoond aan de bezoeker. Google zal de pagina minder waarderen en niemand die dit doorheeft. Met ons systeem zijn dit soort zaken verleden tijd. Bestanden die in gebruik zijn, kunnen niet worden verwijderd voordat ze uit gebruik zijn genomen.

Zware afbeeldingen

Helaas komen wij nog applicaties of websites tegen die grote zware afbeeldingen serveren, wat ten koste gaat van de performance. Al bij het uploaden van een afbeelding wordt de grootte gecontroleerd. Is de afbeelding te groot, dan schaalt ons systeem de afbeelding terug naar het gewenste formaat. Is de afbeelding te klein, dan krijg je een waarschuwing. Zo kun je voor elk communicatiekanaal de gewenste afbeeldingsgrootte bepalen, waardoor alle communicatie optimaal is voor snelle weergave.

Ik ben geïnteresseerd

Webapplicatie laten maken

Uw bedrijfsprocessen en vraagstukken in korte tijd vertalen naar een webapplicatie op maat? Internetbureau DBB maakt gebruiksvriendelijke en innovatieve maatwerk webapplicaties. We begeleiden en adviseren vanaf het concept tot aan het geslaagde eindproduct.

meer informatie

Meer weten over file-management?

Arjen Trouwborst

Lead developer