Online marketing

Internetbureau DBB assisteert u graag met uw online marketingstrategie. Wij ondersteunen u met het integreren van bijvoorbeeld Mailchimp of Campaignmonitor, dan wel bij het opzetten van een Adwords campagne of (social) media-strategie.

Inbound marketing: een vorm van online marketing

Potentiële klanten naar uw producten en diensten bewegen door het inzetten van content-, social media marketing of Search Engine Optimization.

Deze vorm van marketing is moeilijk, vergt veel tijd, geduld en inspanning, zeker wanneer u er net mee begint. Zonder een uitgebreide voorbereiding en goede uitvoering is inbound marketing bij voorbaat kansloos. Online gevonden worden op de gewenste zoektermen, gezien worden als een expert of als een goed merk, dat wil iedereen wel.

Met een succesvolle inbound marketingstrategie bereikt u potentiële klanten die zich gericht aan het oriënteren zijn. De potentiële klant heeft een vraag, zoekt of vergelijkt diensten of leest over een probleem. Door op die oriëntatie momenten zichtbaar te zijn, brengt u een potentiële klant in bereik.

Inbound marketing: hoe dan?
Uw vakkennis en informatie tijdens de oriëntatie fase maakt indruk en geeft u aanzien, ook wel autoriteit genoemd. Als uw potentiële klanten vaker uw kennis raadplegen dan blijft u in beeld. Wanneer de klant beslist welk product of welke dienst hij/zij afneemt heeft deze uw naam nog in het achterhoofd.

Content voor inbound marketing bestaat veelal uit vakkennis die u zelf al in huis heeft. U kunt hierdoor direct uw doelgroep of bestaande klanten met de juiste informatie aanspreken.

Een belangrijk voordeel van inbound marketing is de mogelijkheid om potentiële klanten in te delen op lead potentie. Een potentiële klant krijgt een lead potentie waardeoordeel op basis van bekeken content of handelingen op uw website. Door meer informatie te verzamelen over uw potentiële lead kunt u uw lead concreter benaderen. Bij het verzamelen van informatie kunt u denken aan een formulier waarin de bezoeker zijn n.a.w. gegevens invult om een brochure met productinformatie te verkrijgen. Hierdoor heeft u een adres van een potentiële lead die met grote waarschijnlijkheid een sterke interesse heeft in uw dienst of product.

Inbound marketing: meten is weten!
Inbound marketing is perfect meetbaar. Een goed internetbureau heeft alle middelen om al uw marketingactiviteiten te herleiden en in kaart te brengen.

Met het creëren van een succesvolle inbound marketingstrategie krijgt u een duurzaam online marketingmiddel in handen.

Outbound marketing: een vorm van online marketing

Outbound marketing online werkt steeds minder effectief. Bezoekers zijn steeds meer opzoek naar informatie die hen ondersteunt in het aankoopproces. Outbound marketing is een perfecte manier om uw inbound marketing te ondersteunen. Bijvoorbeeld om uw merknaam meer onder de aandacht te brengen.

U wilt vast beide, niets staat u in de weg beide paden te bewandelen, wij helpen hier graag bij.

Hulp bij online marketing

Internetbureau DBB assisteert bij gebruik van bijvoorbeeld Mailchimp of Campaignmonitor, of bij het opzetten van social-media-pagina’s en/of het uitvoeren van Adwords campagnes. Naast het opzetten en meedenken bij een marketingstrategie bieden wij ook middelen aan in onze managementomgeving om inbound marketing eenvoudiger te maken. Bijvoorbeeld door het versturen van nieuwsbrieven en/of social-media-posts vanuit de website-manager. Met onze inbound marketing oplossing hoeft u niet meer overal in te loggen. Hierdoor kunt u sneller berichten posten en is het hergebruik van teksten en afbeelding vereenvoudigd.

Daarnaast hebben wij ook de middelen om te meten wie er is bereikt en wat het bereik is van een marketing-campagne. Dit doen wij bijvoorbeeld door Google Analytics zo in te richten dat u vanuit de website-manager de effecten van de marketing-activiteiten kunt inzien. Zo krijgt u als het ware een commandocentrum, of zoals wij graag zeggen een digitale hub, voor het managen van al uw online activiteiten.

Website op maat laten maken

Website op maat laten maken: Complete en effectieve maatwerk-websites die samengaan met uitgebreide service. In samenspraak creëren wij precies die website en het webdesign die nodig zijn om de gestelde doelen te bereiken.

Meer weten over online-marketing?