De focus moet liggen op verbeteren. Groei volgt dan vanzelf.

24 sep, 2020 - Door Redactie - (185)

Meerwaarde bieden in de digitale wereld van klanten en bezoekers, aansluiten op uw analoge diensten en services, om tot verbetering en groei te komen.

De focus moet liggen op verbeteren. Groei volgt dan vanzelf.

Verbeteren
Het internet is een mooie plaats om naast uw “analoge” diensten en services extra digitale meerwaarde te bieden aan uw bezoekers en bestaande relaties. Als u ook daar meerwaarde kan bieden zal groei als vanzelf volgen.

Gemakkelijk zijn.
Gebruiksgemak vergroten is een zeer effectieve methode die tot groei kan[zal] leiden. In kleine dingen kan al veel gedaan worden om het nog gemakkelijker voor bezoekers en klanten te maken. Op een website kan je daarvoor zorgen door de basis (ontwerp, ergonomie en bruikbaarheid} goed op orde te hebben:

  • Leesbare content
  • Doorzoekbare content
  • Printbare content
  • Duidelijk en complete etikettering
  • Heldere navigatie
  • Consistente vormgeving
  • Interactieve feedback b.v. bij het klikken van buttons
  • Formulieren die prettig zijn om in te vullen
  • Snelle website responstijden
  • Geschikt voor alle devices
  • Geschikt voor alle browsers

Persoonlijk zijn
Door je website in te zetten als portal kan er nog extra gemak worden geboden aan klanten, teamleden en anderen. Een gebruiker kan zonder beperkingen van extra services gebruik maken, of persoonlijke informatie inzien, zoals b.v. documenten, contracten, facturen, etc.

Processen zoals afspraken maken, boekingen doen, planningen wijzigen, statussen bekijken, etc. kunnen bijdragen aan gemak voor een gebruiker. In bedrijfsomgevingen met een intranet kunnen digitale werkprocessen op deze wijze vanuit huis worden gedaan en gevolgd.

Gebruikers kunnen persoonlijk worden aangesproken, iets dat uw betrokkenheid en relatie met de gebruiker bevestigd. Content kan worden weggelaten of juist voor die klant toegevoegd.

Aantrekkelijk zijn
Uw doelgroep heeft voorkeuren en wensen, waarmee je rekening moet houden: visuele communicatie moet passen bij de beoogde gebruikers. Als een bezoeker op de website een omgeving aantreft die is afgestemd op zijn of haar wensen is dat een prettige ervaring. Indeling, lettertypen, kleuren, contrast, witruimte, fotografie, etc. zijn afgestemd op de gebruiker en ondersteunen de communicatie en functionaliteit.

Dichtbij zijn
Makkelijk bereikbaar zijn is belangrijk. Zichtbaar en bereikbaar zijn op meerdere kanalen kan daar bij helpen. Hoe bezoekers en klanten met u willen of kunnen communiceren wisselt. De een houd het graag bij persoonlijke e-mail , de ander belt liever of appt met de bedrijfstelefoon. Er zijn steeds meer kanalen die zich goed lenen voor makkelijk contact zoals whatsappen, chatten, twitteren en Messenger.

Genereus zijn
Bezoekers waarderen het als u kennis of hulpmiddelen beschikbaar stelt zonder daar iets voor terug te vragen. Het mooiste is iets dat echt meerwaarde biedt, en relaties waarderen die betrokkenheid. U kunt met extra of gratis services waardering tonen voor hun klandizie.

Betrouwbaar zijn
Persoonlijke gegevens zijn waardevol en de klant vertrouwt u deze toe. Bescherm data en zorg voor professionele en up-to-date software. Niets zo belangrijk als het vertrouwen van een klant, en mochten er toch fouten gemaakt worden is er transparant over zijn de enige optie.

Ben je geïnteresseerd in hoe een klanten of service portal voor jouw onderneming of organisatie meerwaarde kan bieden, dan staan we klaar om daarover vrijblijvend met je in gesprek te gaan.

 

 

 

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Aanduiding*

Indien je niet akkoord gaat met ons privacy statement, verzoeken wij een bericht te richten aan het e-mailadres info@dbb.nl.