Grip hebben en houden op uw digitale services

08 nov, 2019 - Door Redactie - (53)

Met het verlenen van digital services is het nog belangrijker geworden grip te hebben op uw processen en communicatie. Meer kanalen, meer verwachtingen, meer vragen, meer technische uitdagingen....

Digitale services aanbieden en daar grip op houden

Met het verlenen van digital services is het juist managen daarvan nog belangrijker geworden: meer kanalen, meer verwachtingen, meer vragen, meer technische uitdagingen. Om antwoord te bieden op al deze uitdagingen is het zaak uw (communicatie) processen goed te organiseren en daar waar dat nuttig is te centraliseren. 

Veelal worden gegevens op meerdere plekken ingevoerd met alle nadelen die daar bij horen: dubbel werk, verschillende werkomgevingen, niet overeenkomende gegevens, veiligheid van toegangsgegevens,  en zo meer.

Databronnen koppelen en beheren.

Tegenwoordig zijn gegevens van de meeste moderne applicaties te ontsluiten via zogenaamde API’s. Applicaties voor b.v boekhouden, relatiebeheer, content management enz, hebben steeds vaker de mogelijkheid om data door te geven en te ontvangen. Dit opent de mogelijkheid deze databronnen samen te brengen. Het aanpassen van gegevens kan op deze wijze centraal plaatsvinden, zodat er zich in alle gekoppelde bronnen dezelfde gegevens bevinden. Als voorbeeld kunt u denken aan een nieuw of gewijzigd klant profiel. De gegevens worden in alle gewenste systemen geactualiseerd en dat scheelt veel werk. 

Processtappen kunnen worden geautomatiseerd, het aanmaken van dossiers, orders, afspraken, etc. kan centraal en eenduidig worden uitgevoerd. Zo kan b.v de status van een bestelling in uw webshop accuraat worden verwerkt in de webwinkel. De communicatie rond de transactie worden verstuurd naar belanghebbenden. Het pakket word aangemeld bij de vervoerder of in uw logistieke proces. Een factuur gaat naar de klant en uw order gegevens naar uw boekhoud programma. Er kunnen in uw management omgeving ook randvoorwaarden worden gesteld aan zowel de invoer als de uiteindelijke uitvoer. Dit maakt controle op uw data mogelijk.

Data kan dus worden ingevoerd, en ontsloten zoals dat het best past bij uw werkwijze en digitale diensten. Door A/B testen en koppelingen met b.v Google tag-manager, kunnen user story’s worden geanalyseerd en geoptimaliseerd. U kunt, als u dat wilt, in het management systeem uitlezen wat de effecten en resultaten zijn van uw activiteiten.

Een management systeem op maat.

Omdat geen enkel bedrijf hetzelfde is, geloven wij bij DBB in maatwerk. Beheer van uw digitale services moeten bij uw interne organisatie passen, en zaken niet moeilijker maken. Door het maken van maatwerk management omgeving voor uw specifieke processen, brengen we structuur en overzicht zoals u dat graag ziet. 

Wij hebben inmiddels een twintigtal APi’s ( AFAS, Exact, Google Analytics, Campaign Monitor, MailChimp, PostNL, Postmark, Google Tag manager, ZOHO, SalesForce, Google Maps, Youtube, Facebook, LinkedIn, etc.) succesvol voor klanten geïntegreerd of gekoppeld aan het management systeem. 

En er kan nog zoveel meer..

Naast alle mogelijkheden die er zijn om integratie en koppelingen voor u te bewerkstelligen heeft DBB oplossingen waarmee management van uw digitale diensten stukken eenvoudiger wordt:

  • Krachtige zoekfuncties (b.v ook in inhoud van bestanden)
  • Mogelijkheid meerdere websites te beheren
  • Mogelijkheid meerdere talen te beheren
  • Beheer van grote hoeveelheden data records b.v een productcatalogus of klantprofielen
  • Beheer van bestanden.
    Afgeschermde omgevingen voor gebruikersgroepen.
  • Personificatie functies.
  • Krachtige WYSIWIG editor om content te bewerken 
  • Zelf landingspages, email template, en webpagina’s maken.

Neem contact met ons op als u meer wilt weten over centraal managen van uw digitale services.

Contact met DBB opnemen