Snel schakelen in Corona tijd

26 mei, 2020 - Door Redactie - (291)

Toen duidelijk werd dat het drie jaarlijkse Congress van de international confederation of midwives ( iCM ) geen doorgang meer kon hebben werd ons gevraagd of we konden helpen snel een Online alternatief te creëren.

Voor de federatie
Toen duidelijk werd dat het drie jaarlijkse Congress van de International Confederation of Midwives ( iCM ) geen doorgang meer kon vinden werd ons gevraagd of we konden helpen een alternatief te bieden om toch enkele essentiële zaken te kunnen besprkenn. Er moest informatie worden gedeeld met gedelegeerden en besproken met alle nationale organisaties. Zo was er de behoefte om presentaties van genomineerde bestuur kandidaten te delen. Maar ook moest er een oplossing komen om stukken te kunnen bediscussiëren.

In het management systeem voor de website van ICM waren er al afgesloten secties voor bestuursleden en opleiders. We hebben derde omgeving gecreëerd, speciaal voor gedelegeerden van de aangesloten landelijke organisaties.

In deze omgeving treffen ze alle speciaal vóór hun gecreëerde bestanden en presentaties. Naast de toegang tot de presentaties en stukken is er ook een forum. In dit forum kan in de drie ondersteunde talen  worden gediscussieerd over nieuwe uitgangspunten en beleidsstukken. Ook kunnen er middels het forum voorstellen worden gedaan door de gedelegeerden.

Inmiddels is de extra sectie op de website al druk in gebruik. En er is inmiddels besloten vaker dit kanaal te gaan gebruiken voor communicatie met de gedelegeerden. Technische zaken als opslag, versie beheer van stukken en toegang zijn naadloos verweven met de bestaande Digital Building Blocks. Zo grijpen Filemanager, Authorization en Translation manager naadloos aan op het forum.

Bestaande autorisaties en policies werken dus ook in het forum. De daar besproken bestanden staan veilig en georganiseerd opgeslagen in DBB Filemanager en de vertalingen van de interface en discussie onderwerpen zijn zoals altijd helder en georganiseerd terug te vinden in de DBB Translation manager. Deze gebruikers groep staat natuurlijk ook meteen binnen onze marketing tools ter beschikking.

Voor midwives
Om snel antwoord te kunnnen geven op vragen van midwives en organisaties die vanuit heel de wereld op de organisatie afkwamen moest er snel een sectie met Corona gerelateerd informatie worden gecreëerd. De organisatie vroeg ons een FAQ pagina te maken waarmee er in een aantal categorieën antwoord kan worden gegeven op veel voorkomende vragen omtrent Corona.

In de pagina kan door de communicatie medewerkers van ICM snel en eenvoudig extra informatie worden opgenomen. Koppelingen aanbrengen met interne pagina,s en bestanden kan op simpeler wijze maar ook externe sources kunnen simpel worden opgenomen. Op deze wijze is er snel een handig antwoord gemaakt op de veel gestelde vragen die leven onder de midwives.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Aanduiding*

Indien je niet akkoord gaat met ons privacy statement, verzoeken wij een bericht te richten aan het e-mailadres info@dbb.nl.