Het aantal webshops neemt nog steeds toe. Jaar na jaar groeit het aantal online verkopen. Online verkopen is min of meer gewoon geworden. Er zijn veel zaken veranderd en de techniek is er daar maar 1 van. Een aantal jaar geleden was het nog genoeg om producten op een WP website met een shop plugin aan te bieden. Tegenwoordig is er meer nodig om met een webshop succesvol te laten zijn. Je ziet dan ook dat veel van dit soort webshops na een tijdje weer verdwijnen.
Als je producten verkoopt die breder verkrijgbaar zijn heb je al snel te maken met messcherpe concurrentie. Grotere verkoop platforms zoals Bol, Amazone, en CoolBlue zijn prijs-technisch dominant en hebben de voordelen van een grote omzet en klantenkennis. Toch zitten er aan groot zijn ook nadelen.
Winkels met juist lokale en speciale exclusieve producten en services doen het steeds beter. Geen 100 in een dozijn maar juist eigenwijs, vernieuwend en op maat. Bijzonder zijn en eigenheid uitstralen zijn steeds belangrijker. DBB weet heel goed hoe onlline services persoonlijker en bijzonder te maken.
Een CMS en CRM in één.
Een webwinkel beschikt minimaal over een Content Management System (CMS). Dit is een systeem waarmee je de content en producten kan beheren. Onze webshops bieden ook CRM functionaliteit en zelfs als gewenst marketing functionaliteit. Denk hierbij aan ticket systemen voor leveren van services, gepersonaliseerde communicatie en tools voor de creatie van landingspaginas, web-formulieren en (mail) campagnes.
Business intelligentie
Op basis van online verzamelde data kunnen de juiste producten worden getoond aan specifieke bezoekers. Hier neemt de kans op conversie toe. Ook kunnen producten en diensten onder de aandacht worden gebracht bij precies de juiste doelgroep en is de marketing effectiever. Voor de winkelier ontstaat er steeds beter inzicht in klanten en hun wensen. Daarnaast weet de winkelier steeds beter wie de klanten zijn en wat ze belangrijk vinden. Ook weet de winkelier waar zich potentieel nieuwe klanten bevinden.
Goed organiseren
Naast het optimaal verzorgen van verkopen en acquisitie is de organisatie en logistiek binnen het bedrijf ook belangrijk. Data koppelingen met software van vervoerders, product en verpakkingsleveranciers, en natuurlijk de boekhouding. Het combineren van deze potentiële databronnen geven een effectievere bedrijfsvoering en inzichten die anders zeer moeilijk te verkrijgen zijn.
Wij zijn erg benieuwd naar jouw doelen. Wat doet jouw organisatie en welke missie is er?