Online marketing helpt een bedrijf naamsbekendheid te vergroten, relaties op te bouwen, en uiteindelijk deals te sluiten. Met een marketingstrategie kan informatie worden verspreid naar en verzameld over potentiële klanten. Zo vergroot je de kans om bezoekers uiteindelijk als echte klant te verwelkomen. Kort en simpel gedefinieerd: Potentiële klanten naar producten en diensten bewegen door het inzetten van bijvoorbeeld:
De doelstelling is in feite altijd dezelfde: Val op, genereer bezoekers, maak ze geïnteresseerd, en verkoop je product of dienst.
Vandaag de dag is informatie gemakkelijk online te vinden. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachines, sociale media en andere online kanalen. Dit heeft de opkomst van de “zelf sturende koper” ingeleid en daarmee ook de aandacht economie. De koper is meestal al goed geïnformeerd over het product of de dienst voordat het eerste klantcontact nog moet worden gelegd. Dit maakt jou online aanwezigheid belangrijker dan ooit. Tegenwoordig is het eerder dat de koper jou vindt - voordat jij de koper vindt.
Een marketing strategie helpt bij het genereren van leads. Je bouwt vertrouwen op en trekt de interesse van kopers tijdens het zelfstudie proces. En belangrijk! Je doet dit voordat het eerste klantcontact wordt gelegd.
Wanneer je kunt meten welke (potentiële) klanten geïnteresseerd zijn in jouw informatie, opent dat mogelijkheden. Met het verzamelen van deze informatie kun je eenvoudiger analyseren wat de behoeftes zijn van deze (potentiële) klanten en hoe je jouw klantenbinding nog beter kunt optimaliseren. Enkele voorbeelden van nuttige informatie die verzameld kan worden:
Wij verzorgen ook de creatie van content voor je marketing en het verspreiden daarvan. Bedenk dat een marketingstrategie net als een portal, webshop of website altijd in ontwikkeling is. Het blijven analyseren van zoveel mogelijk bronnen maakt dat je steeds beter leert wie jouw klanten zijn en wat ze van je verwachten en hoe je daarop actie kunt ondernemen.
Marketing is spannend, maar het kan ook heel erg overweldigend zijn. Marketeers voelen veel druk om zeer methodisch en onderbouwt te werk te gaan, geniale inhoud te produceren, sociale sterren te verdienen en ware wizards in spreadsheets te zijn. DBB staat voor hulpmiddelen die dit voor marketeers vereenvoudigen. Met onze digital building blocks is het nu mogelijk om de onderstaande functies in jouw CMS op te nemen;
Ik help je graag verder. Neem vrijblijvend contact op.